29 August 2009

Festival Pantun Merdeka (FPM) 2009

Aku rasa bangga menganjurkan Festival Pantun Merdeka ni. Semuanya kerana seronok melihat warga Petronas yang selama ini serius bekerja tiba-tiba boleh bergelak ketawa menyaksikan pertandingan berbalas pantun. Tak sangka, rupa-rupanya ramai juga warga Petronas yang berjiwa sastera dan pandai berpantun. Lebih menyeronokkan lagi apabila melihat eksekutif muda yang sebelum ini tidak pernah berpantun tetapi sangat sporting memberanikan diri menjadi peserta. Biarlah mereka acapkali tersasul, terketar-ketar dan malu-malu. Yang penting mereka semua telah menjayakan penganjuran program yang julung-julung kalinya diadakan ini.

Tamat acara, aku menerima banyak ucapan tahniah daripada warga HRMD. Ternyata mereka sangat terhibur dengan program yang jarang-jarang diadakan ini. Pertandingan diadakan dalam bulan Ramadhan pada jam 12.30 tengahari, waktu kemuncak untuk perut berkeroncong. Justeru, pertandingan ini sedikit sebanyak membuatkan masa berlalu pantas. Lantas rasa lapar pun terlupakan. Barangkali itu membuatkan mereka gembira. Heh.

Insya Allah jika berkelapangan, program ini akan diadakan lagi. Dengan lebih meriah dan lebih ramai peserta. Bak kata salah seorang juri pertandingan ini, Hazwani Rebecca Ilham: "Azam saya adalah untuk mengsasterakan Petronas". Huhu besar cita-cita beliau ni.

Siapa kata orang Petronas hanya pandai jual minyak tapi tak pandai berpantun? Haha!

2 comments:

beeb said...

mesti bes dengau..nnt taun dpn aku nk masuk..hehe..walaupun xpandai

Nizam Ahmad said...

masuk jgn tak masuk beeb..yg penting semangat hehe