04 August 2009

Terbangkan Aku Kembali ke Langit

tak tahukah kau bahawa aku sedang menunggumu malam ini..
aku selak helaian awan yang berarak...aku belek bulan yang terang tegak
aku melilau seluruh cakerawala...engkau tidak ada dan aku hampa

aku kembali ke bumi..malam masih menyelimuti dan aku makin sepi...
aku pejam mata menjenguk batin.. harap mungkin engkau di situ..pun aku hampa....

dan aku tulis sebuah sajak untukmu di atas kertas putih bersih
layangkan di angin agar sampai kepadamu..pun engkau tidak tahu..

akukah pengembara yang gagal dan gagal..yang kalah dan kalah..?
hilang dari pandangan.. lenyap dari ingatan..itukah yang kau mahu aku lakukan?



Semalam telah mati, esok belum tentu..hargailah masa ini..

Penghargaan: Sembang Tepi Jalan

2 comments:

Er Lang said...

nice entry...simple but yet complicated...
suka ayat akhir..."akukah pengembara yang gagal dan gagal..yang kalah dan kalah..?
hilang dari pandangan.. lenyap dari ingatan.."

well, aku dah lama tak layan jiwang2 nie....tak nk hidup dlm melankolik jiwa!

tapi, sesekali layan ayat2 puitis from u best gak....

Papa meow said...

jiwang nyer hehe...