23 November 2004

Kisah tak Bertajuk

Masa aku menulis ini, aku baru saja tengok keputusan exam aku yang baru saja keluar tadi. Menepati jangkaan jugaklah. Cuma terkilan dan sedih sangat-sangat, sebab keputusan aku tetap menurun dari satu semester ke satu semester yang lain. CGPA masih dalam kategori Second Class Upper, tetapi itu semestinya belum memuaskan aku lagi. Bilalah aku hendak merasa dapat berada dalam Senarai Dekan ya? Sekadar sipi-sipi saja.

Hari ini, sudah masuk hari kedua aku di Mahallah Ali ini. Kerja semakin banyak dan semakin terasa kekelam-kabutan yang bakal dialami menjelang hari-hari pendaftaran masuk budak-budak baru dan lama nanti. Harapnya tak akan berulang lagi kes-kes pergaduhan yang pernah terjadi sebelum ini. Moga segalanya berjalan lancar seperti yang dirancang. Insya Allah.

Cuma aku dengan Ijud saja di sini sekarang ini. Aznan dengan Hafizi belum sampai lagi. Aznan tunggu kereta Kancil baru dia keluar dulu. Hafizi pula khabarnya sepupu dia kahwin di Penang sekarang ini. Balik cepat sikit! Banyak kerja ini...

Hari Ahad lepas, Safuan pernah kata pada aku yang dia sudah bertunang dengan 'cik Mun' dia itu. Aku pun tak pasti betul atau tidak. Sekejap dia tergelak, sekejap dia serius. Walau apapun, aku tetap nak ucap tahniah jugak! Kalau dia sekadar melawak, kira-kiranya ucapan tahniah aku ini yang advance punya sajalah. Untuk masa depan.

Semalam Muhtade datang ke UIA melawat aku. Berbual kosong tentang cerita masing-masing. Kira peramah juga orangnya. Kami pergi makan-makan di luar, kemudian lepak-lepak dalam bilik aku, terus tertidur sampai ke pagi. Harap-harap kami boleh menjadi kawan sampai bila-bila.

Sepanjang cuti, alhamdulillah idea berkarya aku datang mencurah-curah. Semoga apa yang aku usahakan sedikit sebanyak dapat menyumbang kepada kemajuan diri aku dan segala yang berada di sekeliling aku.



No comments: