04 April 2005

"...teman
aku ingin sentiasa di sini"


Sebahagian daripada sajak terbaru aku.

Cuti selama tiga bulan telah bermula.
Seperti biasa, kami akan sentiasa meramal-ramal apa yang akan berlaku pada saat semuanya bersendirian di rumah masing-masing. Tanpa kawan teman berborak hingga ke pagi, tanpa rutin ke kelas harian seperti biasa, tanpa segala-galanya yang sebelum ini sesuatu yang lazim, namun kini menjadi asing.

Masing-masing mula mencongak, apakah cuti 3 bulan ini yang bakal diisi dengan jadual latihan industri (practical training) akan menjadi kenangan yang menarik atau membosankan.

Aku? Terus-terang kukatakan. Sukar untuk aku hidup tanpa insan bernama teman.

Nota kaki: Aku akan 'berpraktikal' di Perkhidmatan Antarabandar KTMB, KL Sentral selama tiga bulan ini. Pastinya temujanji aku dengan internet tidak lagi sekerap hari-hari sebelum ini....hmmm....

No comments: