05 September 2009

Cinta September

Bukan selalu bulan September menjadi istimewa sepertimana tahun ini.

Seingat aku, kali terakhir aku menyukai bulan September adalah pada tahun 1999. Masa aku masih di Tingkatan Lima bercengkerama dengan SPM. Cinta pertama aku diikat pada tarikh keramat 09.09.1999. Zaman budak hingusan, semua perkara nak jiwang, romantik dan simbolika. Sebab tu gatal pilih tarikh yang paling cantik untuk mengikat cinta. Haha! Nama gadis bertuah tu adalah Aina Nadira, gadis dari Maran (hehe bertuahkah?). Sayangnya ikatan kami tak tersimpul mati. Maklumlah cinta monyet. Kami terpisah dek jarak dan masa. Huhu. Tapi... pada tarikh yang sama, memang ramai juga bujang dan dara yang melangsungkan perkahwinan kan?
Tahun ni, sekali lagi tarikh yang cantik tu berulang. 09.09.2009. Tapi aku tak punya apa-apa perancangan istimewa pun. September tahun ini lebih menarik kerana kita akan menghabiskan sebulan puasa dan seterusnya menyambut raya. Selain itu, 2 September juga adalah hari lahir ATBK . Rakan seperjuangan dalam bidang seni budaya selama di UIA. Beliau adalah antara rakan yang banyak tahu tentang sejarah aku dalam Cultural Club di UIA (barangkali juga lebih daripada itu huhu). Bro, Selamat Hari Lahir ke 17 !

Sebenarnya, ada perkara lain yang lebih istimewa pada bulan September ni. Datangnya hanya sekali iaitu pada tahun ni. Emm nantilah. Tanggal 16 September 2009 aku akan bagitahu. Tarikh yang menyembunyikan seribu satu perasaan.




Ada sesiapa suka main teka teki? Hehehe..

3 comments:

M Mudzamir said...

suke jer ko ekk september..
ada apa tuh..
hahaha

Rafidah Rahim said...

09092009 - Album tahajjud cinta - Siti Nurhaliza di pasaran..

an-nidxam said...

mudzamir: ada lahhh.. hehe

rafidah: wah siti ada album baru ke? xtau plak.. kena booking awal2 ni huhu