16 April 2011

Paramotor di Pulau Indah


Ini pengalaman pertama kami bermain paramotor ataupun nama melayunya, Motor Terbang. Awal rasa, memang seriau juga. Rasa-rasa, bila lagi nak mencuba kan? Akhir rasa, kami nekad mahu terbang! Kami ke Pulau Indah di Klang Selangor selepas menerima tawaran diskaun 50% daripada www.milkadeal.com http://www.groupsmore.com/. Terima kasih Ika! :)

Sayangnya, hujan mencurah-curah dari jam 9 pagi hingga 12 tengahari membatalkan segala perancangan. Hinggakan air mata menitik di atas lensa kamera aku. Eh, air hujanlah!

Sedih sungguh rasa hati apabila sekadar dapat merenung motor terbang ni berselimut di balik langit mendung. 2 jam dia tidur. Sedih. Sepi.

Eh hujan dah berhenti. Seorang berjaya diterbangkan. Yin Yin namanya. Tapi lihatlah awan gelap yang tak mahu mengalah tu. Penerbangan dibatalkan dalam masa kurang 1 minit.

Jam 11.30 pagi kami mengalah.. jom balik - Fiza senyum mengeluh!

Cukuplah sekadar bergambar kenangan bersama 19 orang kawan kesemuanya.


Lihatlah betapa kecewa sinar mata Diwi yang menumpangkan kami kereta mewahnya.

Jam 12.30 tengahari, Ika telefon: "Langit dah terang. Jom patah balik".

Aku jadi orang pertama yang mencuba motor terbang yang aku beri nama MoTeb ini.
I Love You MoTeb ! :))

Semua anak gadis pun beratur bila tengok juruterbangnya sangat kacak seperti di atas hiks~
Lelaki dua orang di belakang tu tak puas hati. Hahaha.


Percubaan menerbangkan MoTeb memang agak mendebarkan dek deru enjin yang kuat.

Kadang-kadang perlu ditarik oleh dua orang lelaki sekiranya pukulan angin kurang kuat.

Tapi jangan risau, ada juruterbang di belakang kalian yang akan sentiasa membuatkan kalian tersenyum saat terbang bersama MoTeb.
Ayuh MoTeb! Kembangkan sayapmu dan bawaku terbang!

Terbanglah. Terbang tinggi MoTeb.

Tinggi lagi.

Dan jangan kau lupa jejak ke dasar asal.

Ah seronoknya!

Itu aku. Cuba bersayap seperti burung.
Kadang kala kecut perut kerana juruterbang yang bergurau main dengan hayunan payung.
Ibarat menaiki roller coaster. Ada yang loya dan pening-pening bergantung pada cara pemanduannya. Kadang kala mendamaikan juga kerana tiada apa yang menghalang laluan mata. Ibarat melihat dari mata cenderawasih.

Ini pengalaman pertama seumur hidup. Mana mungkin dilepaskan dan dilupakan begitu sahaja?

Walaupun awan mendung sepanjang hari, tapi langit boleh dibirukan dengan photoshop hehehe



Yang pasti, aksi mematikan enjin motor dan menjunam jatuh ke bawah adalah aksi paling terbaik sekali! Best gilaaaaaaaaaaa! Haha.

Apa lagi? Cubalah :)



2 comments:

Jejaka Desa said...

Koi gayat wei.Gone nok naik...

Penulis Bogel said...

mencapai kepuasan! impian aku sblom mati aku nk try skydiving n bungee jumping...