11 August 2005

Pengkisahan MRC Ali (edisi 1)



Ini MRC Ali zaman 2003/2004 di bawah pemerintahan Abang Apai. Banyak kejayaan dan pembaharuan yg dia bawa. Contohnya uniform MRC yang dalam gambar tu, dan masa tu MRC Ali memang ke arah profesionalism. Kesannya dapat dilihat dengan jelas apabila Council of Principals memberikan kepercayaan kepada kami untuk menjadi tuan rumah kepada Inter-Mahallah Sports Carnival dan Inter-Mahallah Cultural Week berturut-turut dalam sesi 2003/2004. Alhamdulillah kami juga berjaya mencelikkan mata kolej-kolej lain apabila dinobatkan sebagai Champion of 4th Inter-Mahallah Sports Carnival 2003 buat pertama kalinya dan terus mengekalkannya pada tahun 2004. Imej underdog berjaya dihapuskan sama sekali. Tahun 2005 ini pula, kami berusaha untuk membuat hatrik.
Lagi satu kami berjaya membawa pulang piala pusingan Best Male Mahallah for Inter-Mahallah Cultural Week 2004 dan pada tahun 2005 kami tewas di tangga kedua dengan perbezaan hanya sekadar satu mata sahaja dengan juara. Maka, tahun 2006 kami tekad untuk merampas kembali piala tersebut. Nak tahu kenapa? Kerana motto MRC kali ini berbunyi Towards the Leading Mahallah in IIUM. Terbaik dalam segala perkara yang positif. Untuk edisi pertama ini, eloklah kalau aku tulis yang elok-elok je dulu. Nanti aku akan dedahkan segala liku-liku yang pernah kami lalui untuk menjadi seperti sekarang. Bukan mudah menangkis "cakap-cakap orang", hasutan dan PHD di kalangan orang Melayu yang tak pernah nak berubah. Walaupun hari ini kami belum di tahap sempurna namun kami mampu menarik nafas lega kerana sedikit sebanyak jalan yang gelap sebelum ni dah mula terang.
Bukan untuk sesiapa, bukan untuk apa, tetapi untuk manafaat seluruh warga Aliman... Insya Allah.
Proud to be Aliman!

1 comment:

Anonymous said...

nizam, aku tau ko memang seorg leader yg dedikasi. aku doakan ko, aku dan kita suma akan menjadi pemimpin yg lebih cemerlang di masa depan. tahniah mrc ali!
anis ex mrc asma'.