15 June 2006

Festival Zapin Johor MAKUM 2006

Sekarang aku dah mula dikenali sebagai Nizam Zapin pulak. Dah tak ada Nizam Pantun lagik.. kenapa ya? hehe.. inilah aku nk kongsi dgn korang sume..

Buat masa sekarang, aku tak ada mood lagi nak bercerita tentang pengalaman Zapin kitorang selama sebulan yang lepas.. Lagipun tengah demam final exam sekarang nih.. So, tunggu ok? Banyak cerita menarik yang bakal korang ketahui. Sebabnya, team Zapin ini adalah yang pertama seumpamanya di UIAM (UIAM tak pernah ada team menari sebelum nih tau), maka buat pertama kalinya UIA menghantar wakil ke pertandingan Zapin antara IPTA, yang membariskan penari-penari lelaki UIA yang semuanya baru pertama kali belajar menari Zapin Pekajang... Makanya, kami berlatih setiap malam selama lebih kurang 3 minggu berturut-turut dengan harapan kami akan mendapat tempat yang pertama atau sekurang-kurangnya kami bukanlah yang "pertama dari belakang" ...

Inilah kisah suka duka The Pioneer - IIUM Zapin Team.. projek ulung daripada Kak Zakiah @ Kak Ja, Cultural Unit S-Dev. Dan aku bangga menjadi sebahagian daripadanya.

p/s: Tagboard aku bermasalah pulak.. so, korang tinggalkan lar komen utk aku kat tempat komen tuh k? Sementara tunggu aku nk carik tagboard lain plak.. ok? thank you..

No comments: