27 May 2008

Pasca Citrawarna 2008

Tahu apa yang seronok Citrawarna tahun ini? Selain daripada dapat menari buat pertama kalinya di atas pentas utama, aku juga dapat menyaksikan bunga api dari jarak yang paling dekat hehe. Selalunya tengok dari jauh sahaja (sebab tak layan pun hehe), tapi kali ini bunga api meletup betul-betul di atas kepala. Bergegar jantung hehehe~

Keseluruhannya, Citrawarna 2008 kali ini sama sahaja sebagaimana tahun-tahun sebelumnya dengan persembahan tarian dari setiap suku kaum di Malaysia dan ditambah dengan kreativiti puppeteers (yang jadi bunga, pokok, haiwan, dan pegang bendera tu semua). Hanya koreografi dan pilihan disiplin tari yang berbeza. Selebihnya tiada apa-apa yang unik atau lain daripada lain. Tapi pelancong asing mesti tetap teruja dan kagum dengan Malaysia yang berbilang kaum (agaknyalah). Walau bagaimanapun, persembahan Temple of Fine Art (TOFA) yang mewakili kaum India tetap mendapat tepukan gemuruh penonton dan membuatkan kami yang berada di belakang pentas menjeling-jeling dari tepi pentas. Koreografi dan gerak tari mereka memang (sentiasa) mengagumkan. Hmm lagi satu, aku suka bangat lagu penutup bertajuk Bunga Pelangi (bukan tajuk sebenarnya Harmoni ke?) yang dinyanyikan oleh Noryn Aziz, Nikki dan Reshmonu. Cubalah dengar di Youtube :)

Aku menari mewakili artis budaya DBKL. Tapi taklah sehebat penari-penari mampan DBKL tu. Sekadar suka-suka mengisi masa lapang hehe~ Tapi sayang tak banyak gambar yang dapat diambil sebab datang semata-mata untuk menari. Rasa macam malas nak bergambar. Tak apa, Youtube kan ada :)

Inilah kami... geng Pohon Beringin. Yang terpacak sambil pegang pohon beringin kat belakang tu hehe..



4 comments:

Anonymous said...

the star ari ni gambo geng pohon beringin mase bercantum kat tengah tu... n of coz la gambo aku yang gemik yang plg jelasss hahahahah

-atbk-

Anonymous said...

nafastari! biar lewat tp aku ttp nak ucap BRAVO!!! pd anda smua...
langkah tari anda lebih rancak diluar...semoga ia lebih rancak lagi!

sweettinie said...

gmbr ktorg mana?x aci ni.gmbr husband je ada.hehehehe....

ktorg join group asyik..atas bumbung yg sama gak la..ada gmbr rmi2 ms kat basement tp x sure ada gmbr awak ke x.ms pki bj 2share production kaler hijau tu..

sweettinie said...

wa...x letak gmbr ktorg pon...gmbr husband sy je ada...hehehe...sy pun join show ni.group asyik...

x ingat la sape angkat sy naik buluh masa tu.eqey kot..budak 7e tu...