05 September 2008

Antara Dua Mata


Apakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda?

Mereka berkelip bersama, bergerak bersama, menangis bersama, melihat bersama dan tidur bersama malah menutup pandangan terakhir pun bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara satu sama lain...

Kecuali melalui cermin untuk menilik kekurangan satu sama lain, menjaga sakit satu sama lain, mencantikkan satu sama lain, mencerahkan satu sama lain.

Kawan seharusnya seperti itu.

Saling memerlukan. Saling mempedulikan.

Kawan,
Aku tak mahu jadi yang pertama atau yang terakhir dalam hidup kamu. Tapi aku mahu jadi yang paling bermakna dalam hidup kamu.

Barangkali aku bukan yang pertama dalam segala hal tentang kamu. Tapi janganlah aku jadi yang terakhir diberitahu segala hal tentang kamu. Kerana aku tak mahu terlalu lewat dalam segala hal tentang kamu.

Bagaimana kebahagiaanku adalah mendengar suaramu, memandang wajahmu, dan melampaui kenangan bersamamu :)

No comments: