12 September 2005

MALiC 2005


Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar. Namun, aku tak nafikan banyak cacat celanya juga sepanjang aku mengendalikan program "group binding" ni terutamanya dari sudut keberkesanan modul-modul yang digunakan. Semua modul aku ambil dari internet (terima kasih kepada Jai ex-MRC 04/05). Dan pening kepala juga nak pilih modul yang sesuai. Tak tahulah sama ada modul yang aku pilih sesuai dan efektif ataupun tidak. Tapi, nasib baik sangat-sangat bebudak MRC Ali ni semuanya sporting. Sekurang-kurangnya, mereka tak tidur semasa program. Lagi satu, mereka memberikan kerjasama yang cukup baik untuk meringankan sikit kerja yang aku perlu buat.
Semasa zaman perkhidmatan aku dulu, aku ralat sangat-sangat sebab tak sempat mengadakan sebarang aktiviti group binding. Jadi, aku tekad tahun ni aku akan usahakan sungguh-sungguh agar MRC kali ini tak menerima nasib yang sama. Tak mahu lagi usaha yang bertangguh-tangguh terbengkalai begitu saja. Bak kata Mohsein, kalau tak dapat semua, jangan buang semua. Walaupun sedikit, hasilnya tetap mampu memberikan manafaat.
MALiC 05 pada aku antara group binding yang paling menyeronokkan yang pernah aku sertai sebab:
- semuanya lelaki, tetapi mereka semua tetap memberikan kerjasama yang agak diluar jangkaan aku.
- ada campurisation of feeling: marah, sedih, gembira, terkilan, terharu, simpati, semua lah.
- baju program selesa dan cantik dengan harga cuma RM 15
- bbq sedap giler walaupun kosnya cuma RM 10 seorang!
- jungle trekking buat aku mengantuk, yang tak pernah aku alami dalam jungle trekking di tempat-tempat lain.
- semasa jungle trekking juga, kitorang berehat lama di kawasan yang digelar Jajahan Ali kerana banyak pokok tongkat ali kat situ (tak jumpa pulak Jajahan Sidik ke, Uthman ke, Bilal ke... hehehe)
- aku belajar perkataan baru: community menggantikan perkataan committee.
- aku nak terjun mandi dalam kolam, tapi tak dapat sebab takut badan penat lantas tak dapat kendalikan program sehabis baik selepas mandi manda tu(seronok ke nih?)
- dapat dengar ustaz Fauzi menyanyi
- dapat tengok ustaz Burhan berjiwang dengan Yad (hahahaha! kebetulan je tu, jangan marah ya Yad)
dan banyak lagi kot.. nanti aku fikir-fikirkan lagi.
Lagi Gambar:

No comments: