14 March 2008

Ayat-ayat Cinta



Dah pun menghabiskan Ayat-ayat Cinta tulisan Habiburrahman el-Shirazy. Kisahnya idealistik tapi sebenarnya realistik untuk mereka yang benar-benar bercinta kerana Tuhan yang Esa. Ah masih terlalu jauh untuk aku mencapai cinta yang semacam itu. Hanya mampu membayangkan getar cinta antara Fahri dan Aisha. Anda harus membacanya jika mahu merasa seperti sedang berjalan-jalan di Mesir, jika mahu merasa bagaimana cinta yang benar-benar suci boleh tercipta, dan jika mahu tahu bagaimana untuk menanggapi sang kafir yang sentiasa berdendam dengan Islam.

Sekarang aku sedang menunggu VCD filem Ayat-Ayat Cinta. Tak mahu ke panggung. Nak layan di rumah je hehe. Bila ya nak diterbitkan di Malaysia? Dan juga tak sabar menunggu Hari Kraf Kebangsaan (27 Mac - 7 April) dan Pesta Buku Antarabangsa (4-6 April). Ada sesiapa nak temankan aku pergi membeli-belah kat sana? Emm.. terpaksa simpan duit lebih sikitlah bulan ni hehe.

2 comments:

wuqing said...

apa barang tgu VCD...
LAN kan ada...

Nafastari said...

Can't wait to see AAC also
It should be good