10 July 2008

Akademi Nasyid Minggu Ketiga

Minggu ketiga adalah minggu paling meriah. Hampir semua peserta menampilkan persembahan yang bertenaga dan meriah.

Azhan seperti biasa bijak mengubah lenggok lagu mengikut acuan suaranya sendiri. Tapi, Azhan masih dengan gaya yang sama. Aku bimbang penonton menjadi bosan kerana showmanshipnya yang terhad. Tetapi suaranya sudah semakin pop komersial pula kan? Barangkali itu punca persembahannya minggu ini kurang menusuk kalbu huhu.

Voice of Men membuatkan bulu roma aku meremang. Lagu Nabi Anak Yatim memang lagu kegemaran aku sejak dulu sebab melodinya sangat bertenaga. Bagi aku Voice of Men sudah berjaya menaikkan semangat lagu ni. Harmoni suara mereka juga sangat padat.
Apa yang aku suka dengan kumpulan In Heart pula, mereka kreatif dalam menggubah lagu. Setiap minggu pasti ada lirik dan lagu yang mereka gubah sendiri dan digabungkan dengan cukup baik. Itu pakej yang bagus untuk menjadi kumpulan nasyid yang boleh menggubah lagu sendiri.
Cicik sudah meninggalkan gitarnya minggu ini. Lagu rock Dewa memang makanan Cicik. Penghayatannya terhadap lagu sudah bertambah baik. Emm ini pertama kali aku mendengar juri mengkritik pemuzik. Zubir Ali nampak sangat tegas dan garang kan hehe.
Aiman pula betul-betul lepas geram minggu ini. Khabarnya lagu-lagu yang diberikan kepadanya sebelum ini tidak kena dengan kemampuan vokalnya. Jadi minggu ini dia diuji dengan lagu yang keluar daripada tema cinta. Dan dia benar-benar teruji. Urat leher dia hampir-hampir nak tercabut keluar hehe.. jangan terlalu menjerit Aiman.

Lagu penutup Mendidik Jiwa best. Eh! Azhan boleh buat suara dua lah hehe...keseluruhannya aku puas hati dengan peningkatan persembahan pada minggu ini. Tak sabar nak tunggu minggu depan pula huhu~
Persembahan pilihan aku minggu ketiga ini mengikut ranking:

1. Voice of Men
2. Cicik
3. Dvision
4. In Heart
5. Azhan
6. Aiman
7. Farhan
8. Muslim Voice
9. Shahridzal
10. Eda
11. Ana - tersingkir minggu ini :(
Teruskan perjuangan!

No comments: