18 January 2009

Fenomena Bulan Perigee

Rakyat Memberi Isyarat
Be End?
Kalian Pikir Ar Sendiri
Yang Penting Pass Cerita Kat Kotak Komen Aku Ni Ok?

Siapa yang melihat bulan di langit malam pada 12 Disember 2008 dan 11 Januari 2009 yang lepas? Pada kedua-dua tarikh ni, bulan mengambang penuh kelihatan paling besar dalam sejarah.. Cantik sangat! Walaupun kadang-kadang terlindung di balik awan gelap. Tarikhnya pun cantik sangat. Jangan lupa 12 Disember tu adalah tarikh lahir saya. 11 Januari pula? Eh 17 Januari.. barangkali saya tersilap taip. Itulah namanya fenomena perigee. Go google..

5 comments:

AAMK said...

12 hb 12 2008 adalah yg terbesar dlm sejarah. 13% closer. Yang 11 january 2009 adalah yg terbesar utk tahun 2009.

p/s di wajahmu ku lihat bulan.:-), tak payah dongak ke langit.

Anonymous said...

macam2 la dia nie....
apa...apa....apa....

fenomena smiling moon pun comel gak =)

Anonymous said...

naper orang yang coment tak leh nak letak pic huh???
abang nizam tak tau ker smiling moon apa...mesti kes tido awal....
ada sekali tue...
dalam area pukul 8 malam 1 disember 2008.... bulan tersenyum...
chek la kat googl..
taip jer bulan tersenyum...
nanti abang jumpa...

al-insyirah said...

yeah,
inspired!

indah sungguh ciptaan
Tuhan ;))

an-nidxam said...

kalau dpt faham entri ni betul2, mesti lagi indah.. hehe