23 March 2011

Aku Suka Usha Dia

Apa yang kalian suka tengok? Atau ayat budak-budak sekarang “usha”. Suka usha awek? Usha pakwe? Hehehe. Aku? Emmmm aku suka usha dia.. suka usha dia… ya dia :)

Entahlah, kami tak berjumpa selalu. Kadang terlihat, kadang tidak. Kadang terpandang, kadang tidak. Tapi kalau ternampak di depan mata, memang aku akan usha lama-lama. Eh, mula-mula dulu sekadar pandang-pandang jeling-jeling. Iyalah, nanti apa pula kata orang sekeliling kan. Tapi. Kebelakangan ni rasanya makin rakus aku merenung dia. Terutamanya kalau terserempak di eskalator menuju ke kedai Mesra Petronas di aras bawah tanah Menara Berkembar PETRONAS ni.

Bila dah usha, mulalah gaya jadi tak keruan. Sibuk nak betul-betulkan rambut. Tarik tahan nafas biar tak nampak perut yang memboroi. Hampir-hampir tersengih sendiri. Oh kacak juga aku ni – dan bisikan tu dah cukup memuaskan hati. Hehe.

Kata seorang kawan, ini sindrom orang dah lanjut usia. Sebab apabila makin tua, makin banyak yang perlu kita usha. Mengertikan kawan, dia itulah cermin. Aku suka usha cermin. Dialah pantulan realiti yang paling jujur. Dialah cerminan peribadi paling hakiki. Kalau rasa-rasa badan tu dah berubah saiz, rajin-rajinlah usha cermin macam aku ni! Oh ya, usha saja tak cukup. Perlu ada usaha dan usaha! Mengerti? :p

2 comments:

Jejaka Desa said...
This comment has been removed by the author.
Jejaka Desa said...

Usha.Jangan tak usha...