23 June 2005

Gelombang TsuMawi...

Gelombang TsuMawi benar-benar mengejutkan bagi aku. Masuk e-sastera.com, masuk blog Pakdi (sekadar menyebut beberapa contoh), pasti terlihat juga istilah yang dicipta oleh Aznil Nawawi ini. Aku yang tak pernah melayan konsert-konsert AF1 & 2 sebelum ini tiba-tiba terpanggil untuk menjadi penonton setia ASTRO Ria setiap malam minggu. Kenapa ya? Apa aku juga sudah hanyut dalam gelombang TsuMawi ini?
Sebenarnya, aku terlalu ingin melihat bagaimana nasyid boleh bertepuk tampar di dalam AF3 kali ini. Mawi dengan imej yang terlalu asing di dalam dunia AF umpama satu kelainan yang berjaya menarik perhatian aku. Manalah tahu satu hari nanti semua peserta AF4, 5 dan seterusnya mesti pakai tudung dan nyanyi lagu nasyid atas permintaan tinggi peminat. Aku cuma berharap Mawi akan dapat pertahankan prinsip hidup dia selama ini dan tak mudah goyah dengan kekalutan di dalam dunia AF yang penuh kontroversi. Kalau Rabbani boleh menyanyi dalam kelab, mengapa tidak Mawi? Yang penting dia tahu apa yang dia lakukan, dia ingat latar belakang keluarga dia, dan dia sedar harapan peminat-peminat dia yang mahukan satu kelainan dalam AF3 kali ini.
Tapi aku masih belum berniat untuk AFUNDI Mawi lagi (ada sesiapa nak sponsor kredit untuk aku?)

No comments: