28 June 2009

KKP 2009



Semalam pertama kali aku berkunjung ke Karnival Keluarga Petronas (KKP 2009). Dan di atas tu adalah antara permainan yang paling menarik perhatian aku. Baling bola tenis ke papan hitam tu. Kalau terkena sasaran putih di tengah-tengahnya, mangsa akan terjatuh ke dalam air secara automatik. Lebih menarik lagi, mangsa-mangsa tersebut adalah orang-orang besar Petronas. Maka kerana itu aktiviti ini dinamakan "Dunk Your Boss". Mangsa-mangsa yang bergelar Pengurus Besar ni sangat sporting dan tak kisah diketawakan orang ramai. Tapi, lagi seronok kalau kalian memang benar-benar tak suka dengan boss tu kan? Haha!

Ada banyak lagi acara menarik. Daripada aktiviti permainan seperti Go Kart dan belon panas, jualan dan pameran, juga pertandingan akhir Superstars untuk kakitangan Petronas (ala-ala Akademi Fantasia tapi bezanya Mawi dan Marsha pula yang jadi juri), hinggalah ke konsert penutup pada sebelah malam yang membariskan Faizal Tahir, Ramli Sarip, Shila OIAM, Johan dan Zizan.

Tak dilupakan, makanan percuma yang disediakan sempena konsert penutup tersebut seperti sate, durian dan kambing golek . Paling susah nak dapat adalah durian. Kalau nak merasa, terpaksa beratur 50 meter panjangnya.

Sebagai seorang yang belum berkeluarga sendiri, mereka inilah teman aku yang sama-sama berpanas, bersejuk dan bermalam di Padang Karnival ni hehe. Syira, Wei dan Dibe'. Tahun depan kita datang lagi ok. Penutup acara semestinya percikan bunga api. Tapi aku tengok dari jauh sahaja sebab dah tiba waktu untuk balik rumah. Jumpa lagi KKP 2010 Insya Allah .

Hari ini juga pertama kali aku makan Sushi King di Alamanda. Dibe' lah yang meracuni fikiran aku makan makanan mentah ni. Tapi Piri Piri Chicken tu sedap juga ya. Huhu.

4 comments:

LiL.DeViL said...

tiket F1 ada takk???

an-nidxam said...

ermm aritu Grand Prix ada ..

KhairunNadiah said...

waaaa..best nyeeeee..
nak g gak!!!!arap2 nxt tyme xde pe2..
nk itut g!!

Anonymous said...

bestnyerr
such a big company
such a big family day
such a big smile on every day's face

enjoy life to the fullest

-atbk