13 June 2009

Setenang Kemasik

Pantai Kemasik Kemaman Terengganu :: 5 - 7 Jun 2009

***

Bekerja di tempat baru yang serba canggih ni sangat tenteram dan menenangkan. Suhu bilik sungguh menyamankan meskipun tak terdengar bunyi penghawa dingin. Tak terdengar juga bunyi mesin fotostat kerana letaknya di dalam bilik kerja khas yang tersorok. Bunyi telefon meja pun sangat perlahan dan adakalanya hanya tuan punya telefon yang dapat mendengarnya. Bunyi telefon bimbit pula sangat jarang-jarang berdering ketika waktu pejabat (seingat aku belum pernah terdengar lagi). Justeru aku sendiripun harus membiarkan telefon bimbit sentiasa berada dalam vibrate mode. Setiap staf juga diberikan earphone jika kepingin mendengar muzik daripada komputer. Disediakan juga aplikasi Communicator yang bertindak sebagai instant messenger untuk berbual sesama rakan sejawatan. Jadi jimatlah sikit bil telefon hehe.Kalau adapun bunyi bising di sini hanyalah suara gelak ketawa orang sekeliling yang sekali sekala berkumpul dan bercerita untuk meredakan tekanan kerja.

Namun begitu ada sesuatu yang harus diketahui. Di sebalik semua ketenangan ini, tetap ada cabaran yang sentiasa bergema dan berdentum dalam setiap hati warga kerja. Ibarat setinggi menara, semakin kuat jugalah angin yang menerjah. Harap-harapnya, ketenangan akan tetap mengatasi segala cabaran tersebut. Bertenang, bekerjasama dan bersimpatilah terhadap rakan sekerja. Itu resipi dalam pengurusan manusia.

Berat badan aku turun 5kg, mungkin kerana terlalu risau untuk mendepani kerja-kerja mendatang. Huhu~

***

Kala Kemasik berbisik indah, hati ini merisik kisah.

Kisah masa depan yang tak tentu hala.

Kisah masa depan yang baru bermula

...apakah hati akan setenang Kemasik?

4 comments:

Anonymous said...

:-)
Are you happy abg Zam?
If u wanna build a castle in the air..then work hard & need not look back..cos thats where u should be & so put ur foundation under them..

No worry..regain ur weight after 6 months..yeaa..grace period for a new 'worker'..ngahahaha....

Anonymous said...

woh, tren org terengganu berzapin kat tepi pantai ek?

klas! :)

-atbk-

an-nidxam said...

wann: im juz fine.. happy.. cuma kdg2 risau jek sbb byk sgt berfikir kot. still trying to get familiar with the current environment..

atbk: kitorg training kat rumah lah! pergi pantai utk hiburkan aku hehe

ainunl.muaiyanah said...

ke terengganu rupanya. pernah ke pantai kemasik sekali sahaja. cantik~