04 October 2008

Raya Kali Ini (yang menghiburkan)

Raya kali ini ada isu yang lebih menggerunkan. Barangkali sudah muak dengan statistik kemalangan jalan raya, maka sekali sekala manusia bertindak di luar batas fikir hingga kadang-kadang menjentik sedikit rasa geli hati. Ahaks~
Seorang konstabel melepaskan tembakan secara membabi buta di Kuala Lipis. Ada beranggapan dia tertekan kerana tidak dapat cuti raya. Hehehe kalau macam tu, ramailah orang yang menembak merata-rata kan?
Sepasang suami isteri pula saling membelasah demi mengubat penyakit hati dan ketagihan merokok. Menarik juga idea tu. Kenapalah aku tak dapat wahyu bahawa kematian boleh menyembuhkan segala penyakit? Emmm...nak tersengih pun kasihan hehe~
1000 penyokong HINDRAF menghadiri rumah terbuka PM. Bersempena tema Merdeka tahun ini, perpaduan teras kejayaan. Aku rasa, mesti dia orang bawa kad raya yang bertulis "Maaf Zahir Batin untuk pemimpin-pemimpin kami". Sesuai sangat kan? Hehehehe~
Pokok pangkalnya, memahami hati itu adalah tindakan yang memuliakan diri. Jangan biarkan kemuliaanmu tewas kepada kitab-kitab yang menyesatkan, luka hati yang menyakitkan apatah lagi nafsu amarah yang memangnya sentiasa meresahkan.
p/s: Hari Raya aku di Kuala Lipis tetap meriah seperti biasa. Anak-anak saudara sudah mencecah angka 14 orang. Alhamdulillah. Insya Allah tahun depan akan bertambah lagi. Tapi...bezanya...bermula tahun ini aku tak akan dapat duit raya lagi huhuhu~

1 comment:

sarah al-insyirah said...

salam eid org lipis :)