15 February 2011

HYPE Charity Bazaar 2011

Ini cerita tentang program Charity Bazaar yang dianjurkan oleh HRM Young Professional Executive Club (HYPE) pada 28 Januari lepas. Tahniah kepada pengarah projek yakni Roe aka sitirohanihashim.blogspot dan semua rakan-rakan HYPE yang bertungkus lumus merealisasikan program jualan amal ni. Walaupun banyak pancarobanya, tetap kalian yang terbaik!

Alhamdulillah, pasukan HYPE Charity Bazaar berjaya mengumpulkan hampir RM20 ribu untuk disalurkan ke pelbagai badan kebajikan termasuk bantuan mangsa banjir di Segamat, Johor. RM20 ribu adalah satu angka yang sangat membanggakan untuk jualan yang hanya satu hari. Terima kasih juga untuk syarikat-syarikat korporat, para usahawan dan kelab serta persatuan yang menyokong dengan membeli booth dan berkongsi keuntungan. Antaranya ASTRO yang sanggup memasang "kualinya" di atas bumbung, Dr. Backbone yang laris kesemua produknya, PETRONITA, Young Professional Clubs (YPC), Saujana Hotel, EON Bank, Islamic Kids, Aman Palestin dan banyak lagi. Tak lupa penaja cabutan bertuah iaitu PETRONAS Skybridge dan Aquaria yang memberikan hampir 50 keping tiket percuma untuk pengunjung bertuah.

HYPE Charity Bazaar ini adalah edisi kedua selepas berjaya mengumpul hampir RM4 ribu pada Mini Charity Bazaar sebelum ni. Harap-harap, usaha murni macam ni akan berterusan dan mendapat sokongan daripada lebih ramai pihak. Insya Allah. Jom kita tengok gambar-gambar sekitar program ni.


Dr. Backbone bangga apabila kesemua produknya habis dijual.. licin! Apakah maksudnya staf Petronas ramai yang sakit belakang dek kerap duduk depan komputer? Huhu

Meriah tak meriah lah kan..memang tak cukup kaki dan tangan :)

Ya, kami bangga dapat membeli sambil menderma (shopping for charity)
- kata Kak Anisah dan Kak Mun


Perkhidmatan urut oleh orang-orang buta yang dikendalikan oleh Pak Long. Kesemua hasil jualan mereka yang berjumlah ribuan ringgit adalah hak milik mereka sepenuhnya.

Sang juruhebah bersama pengurus kontinya banyak membantu memeriahkan program

Antara orang kuat di belakang HYPE Charity Bazaar. Bukan belakang saja, depan, kiri, kanan mesti ada muka-muka ni.

Dan inilah pengarah projeknya Roe. Punyalah sibuk, belakang tiang gol pun boleh tukar baju.
Eh kau tukar baju kat situ ke Roe? Hahaha..


Paling penting semestinya kalian yang menyokong program ini dengan menyumbangkan derma wang ringgit. Jazakallahu Khairan dan salam Maulidur Rasul. Renung-renungkan dan selamat beramal :)





2 comments:

roe said...

awww so sweet for the entry! apa kata ko je yg tulis article untuk intranet tu? nak nak?

roe said...

awww so sweet for the entry! apa kata ko je yg tulis article untuk intranet tu? nak nak?