09 February 2011

Ulu Chepor, Ipoh

Kelmarin kami ke Ulu Chepor di Ipoh, Perak. Ingatkan tak ramai orang sebab kenduri kahwin yang berderet-deret. Ternyata sangkaan kami meleset. Pelawat berpusu-pusu di sepanjang anak sungai. Sehinggakan kami terpaksa berjalan sehingga ke ulu sungai. Baru betul-betul ULU kan? Sengaja kami tak mahu bersesak-sesak dengan orang ramai. Yalah, malu kalau-kalau orang nampak badan kami yang sasa ni :p

Suasananya tak ubah macam Ulu Yam di Selayang. Kedinginan dan bunyi deru air memang menyegarkan badan. Secara tak langsung menerbitkan ilham. Dan inilah hasilnya. Sekadar mencuba-cuba teknik asas shutter speed dari bengkel fotografi tempoh hari. Ada banyak lagi gambar lain. Tapi terpaksa ditapis. Takut ada yang ingat oranglipis ni blog porno pula. Hahaha..layannn :)

Owh, gambar yang terakhir ni, kawan aku bernama Anas yang klik. Agak-agak, modelnya yang mencantikkan gambar, atau gambarnya yang mencantikkan model? Hahaha..




8 comments:

Jejaka Desa said...

Lame tak mandi air terjun weh.Sedak amat kala badan letih2 gini.

Anonymous said...

Ko ade bakat nizam.. Impressive gmba hafiz yg nampak leretan air tu.. Nice really nice.
Wsz

roe said...

wah wahhh lawa gambar2 hang skrg ni. pergi workshop galeri tu ke?

korang ni suka berkepit. balik2 muka korang. huhu..

roe said...

wah wahhh lawa gambar2 hang skrg ni. pergi workshop galeri tu ke?

korang ni suka berkepit. balik2 muka korang. huhu..

roe said...

wah wahhh lawa gambar2 hang skrg ni. pergi workshop galeri tu ke?

korang ni suka berkepit. balik2 muka korang. huhu..

MonizaM said...

roe: diorg kan BFF aku.. samalah mcm u dgn ilya, nurul n the gang.. hehe..

He-Who-Must-Not-Be-Named said...

gambar atas tu kene ade tripod kalo x gegar2.. set kan shutter speed slow dalam 1 saat. then naikkan aperture jadi 22 ke. asalkan aperture kecik. pasang nd filter kt depan lense biar lg gelap. set timer kalo xde shutter release. enjoyyyyyy!

MonizaM said...

tenkiu ardy za hehe..
insya Allah lain kali akan dipraktikkan :)