28 December 2004

Inter-Mahallah Cultural Week kali Kedua

Lelah sekejap mengharungi cabaran Inter-Mahallah Cultural Week yang telahpun berlalu semalam. Kekalutan pengurusan program menambahterukkan lagi serabut di kepala aku ini. Harapan yang telah aku sematkan dulu, rasanya agak tidak kesampaian. Tercuit juga sedikit rasa terkilan di hati apabila melihatkan jerih perih kami menaikkan prestij IMCW tahun lalu, sekadar dipandang sebelah mata kali ini. Ternyata ini bukanlah pandangan peribadi semata-mata, tetapi turut disokong dengan kenyataan daripada Pengarah program sendiri-Hanum.
Walau apapun, tahniah juga kepada para komiti yang telah berhempas pulas menjayakan yang terbaik. Semoga usaha anda semua diredhai-Nya. Cacat cela sememangnya tak dapat dielakkan, tetapi janganlah asyik menyalahkan takdir, cepat melatah atas setiap apa yang tidak sepatutnya berlaku.
Tahniah kepada As-Siddiq! Mungkinkah itu sebagai penanda kemunculan semula as-siddiq? Ayuh kita terus berdiri bersama menampung nama MRC di taman ini. Seronok rasanya melihat jiran sebelah kami ini telah mula bangun dari tidurnya.
Kami tewas dengan hanya satu mata di belakang as-siddiq. Biar tidak dapat mempertahankan piala pusingan, tapi aku bangga kerana kami masih tetap yang utama di pandangan orang. Buktinya dapat dilihat dengan jelas apabila 3 daripada 4 persembahan pada malam penutup adalah daripada Mahallah Ali - dikir barat, tarian dan nyanyian solo daripada Saiful. Malah lagu tema turut dinyanyikan oleh 2 orang ahli kumpulan nasyid Ali. Walaupun bukan semua yang membuat persembahan pada malam tersebut menang, tetapi kami tetap dipilih untuk dipertontonkan di malam kemuncak tersebut. Kenapa ya? Inilah persoalan yang berlegar di minda aku dan setiap MRC juga mungkin. Lagi satu, aku juga bangga kerana kami kalah dengan maruah dan tidak menang dengan memperjudikan integriti.
Nantikan kami pada tahun depan....

No comments: