22 January 2011

Muzikal Laskar Pelangi


Fenomena novel tetralogi Laskar Pelangi yang dulu pernah membuat aku menjadi gila, kini dipentaskan secara muzikal di panggung teater! Sudah dipentaskan awal Januari lepas di Jakarta, bakal diulangtayang bulan Julai 2011 nanti. Ah! Aku boleh mati kalau tak dapat menonton muzikal ni. Ayuh ke Jakarta yuk!

Sedutan Muzikal Laskar Pelangi. Lawat mereka di


Lagu "Jari-jari Cantik" nyanyian magis dari si cilik Christoffer Nelwan.. yang bisa membawa kalian terbang di kayangan bagai kupu-kupu.. ah bagai syurga dunia!


apakah ini gerangan yang sedang ku rasakan
dunia seperti berputar, badanku bergetar
seperti ada kupu-kupu menari dalam perutku

siapakah engkau gerangan putri dari kayangan
jemarimu begitu cantik, hatiku tergelitik
seperti ada kupu-kupu menari dalam dadaku

aku mendengar suara berdenting, aling aling oh aling
mengalun bergantian merdu, aling aling oh aling
melagukan indah namamu

sudikah kau genggam tangan putri dari kayangan
jemarimu begitu indah, membuat hati gundah
seperti ingin menggubah seribu lagu untukmu

dalam tidur kan ku panggil namamu


Tahun 2008: Aku dan Andrea Hirata - penulis karya agung Laskar Pelangi

7 comments:

Jejaka Desa said...

Beh gayenye.Tapi nok ke sane tak de la weh...

MonizaM said...

simpan duit dr sekarang.. mesti tak rugi kalau dapat tonton!

@xiM said...

Nak beli novel laskar pelangi dari dulu sampai sekarang tak beli beli lagi

MonizaM said...

azim: nanti kau dtg kl, aku hadiahkan jek :)

addy said...

aku ada keempat-empat novelnya, tapi haram belum habis baca hahaha!

Meer Miller said...

masa aku buat review pasal novel ni kat blog dulu, novel ni baru je menjengah pasaran malaysia.blom ada sapa2 yg galak bercerita tentang kisah anak belitung ni...bersungguh2 aku mempromosikan pada teman2 rapat..alhamdulillah walopun dah beberapa tahun berlalu, kisah ini masih tetap diperkatakan...- agree wif u, yg baek org akan tetap ingat... sampai bila2!

MonizaM said...

addy: aku kalau dah baca susah nak berhenti.. baik baca skrg.. wjgn baca facebook aje hehehe

meer miller: orang malaysia memang selalu lambat kalau bab macam ni huhu.. nak temankan sy ke jakarta tak? huhu